Fespa Italia jakaa kanssamme projektin, jossa he ovat olleet tiiviisti mukana, “Beyond the Silk Road. The Textile Industry in the Digital Printing Era.” Tämä on Epsonin ja For.Tex'in perustaman Textile Solution Centerin tukema julkaisu ja jatkoa seuraa. He tukevat myös mm. tutkimusta, koulutusta ja edistävät teollista tekstiilipainamista Como-järven alueella Italiassa. Fespa Italia on näin kehittänyt uusia kumppanuuksia sekä saanut valtavan määrän uusia kontakteja tekstiilipuolelta. Lisäksi tämä aloite on koulutuksellinen, sillä se jaetaan myös koulutuskeskuksiin ja yrityksiin muoti- ja tekstiilidesign teollisuuksissa. Koko sarja julkaistaan myös italian kielellä ja esiteltiin jo ITMA 2015 tilaisuudessa.  

Osallistu FESPA-messumatkalle...lennoilla on vielä tilaa....Ilmoittaudu 17.3. mennessä.

Löydät uudet Kirjatyöntekijöiden TES työehtosopimuksen ja vähimmäispalkat Linkit sivulta!

Fespa Digital 2014 Infographic

Itellan tutkimus: Unelmien media ja median tulevaisuustrendit

Kuluttajien mielestä unelmien media on laadukas, puolueeton, asiantunteva, kriittinen ja visuaalinen. Myös uutisoinnin paikallisuus on tärkeää. Nämä nousivat esiin Itellan tutkimuksissa, joiden avulla analysoitiin median tulevaisuustrendejä ja sanomalehtien kysyntää 2010-luvulla. Sähköinen korvautuvuus, ilmaisuuden odotus, usko ammattimaiseen journalismiin ja kuluttajien ikä ovat keskeisiä trendejä ja tekijöitä, jotka vaikuttavat kysyntään ja median käyttöön. Sähköinen korvautuminen näkyy mediassa jo, mutta ei kuitenkaan aivan suoraviivaisesti. Ero alle ja yli 40-vuotiaiden kuluttajien median käytössä on suuri. Erot naisten ja miesten välillä sen sijaan ovat pienet. 

12.02.2014 Helsingissä

FespaNordic meetingPohjoismaat ovat päättäneet tehdä Fespan jäsenyhdistysten merkeissä yhteistyötä. Oslossa pidettiin 14.11.13 Fespa Ruotsi, Norja, Tanska ja Suomi -yhdistysten kesken kokous, joka oli jatkoa aikaisemmin Helsingissä aloitetulle yhteistyölle.

 sm kuvaSosiaalinen media on hallinnut markkinointi- ja viestintäalojen ammattilaisten keskusteluja jo jonkin aikaa; viime vuosien aikana se on noussut sivuroolista pääosan esittäjäksi. Nämä ammattilaiset, jotka ovat iso-osa oman alamme asiakkaista joutuvat nykyään työkseen päivittäin miettimään blogeja, Twitteriä, YouTubea, Facebookia, Pinterestiä, LinkedIniä ja Google+ etc.

Sivu 2 / 2